58ο MontreuxJazzFestival με 400 καμπίνες Meyer και στις 17 σκηνές του φετινού φεστιβάλ…

martin_hernandrez
Ο Martin Hernandez στο κυνήγι του ανέμου…
25 Ιουλίου, 2024
Η ADAM Audio ανακοινώνει τα ακουστικά κλειστού τύπου H200.
2 Οκτωβρίου, 2024
martin_hernandrez
Ο Martin Hernandez στο κυνήγι του ανέμου…
25 Ιουλίου, 2024
Η ADAM Audio ανακοινώνει τα ακουστικά κλειστού τύπου H200.
2 Οκτωβρίου, 2024
montreux_jazz_festival_2024_023
Κοινοποιήστε το:


Το Montreux Jazz Festival αποτελεί τον απόλυτο φεστιβαλικό προορισμό για καλλιτέχνες, μπάντες και κοινό και ως γνωστόν διεξάγεται ανελιπώς από το 1967, ενώ εδώ και 38 συναπτά έτη η Meyer Sound αποτελεί βασικό και στρατηγικό συνεργάτη του φεστιβάλ στον τομέα του ήχου και του ηχητικού σχεδιασμού.

Ωστόσο, το φετινό 58ο Montreux Jazz Festival επανευφήρε τον εαυτό του, καθώς λόγω των εργασιών που εκτελούνται στις δυο βασικές εσωτερικές σκηνές του φεστιβάλ Miles Davis και Stravinski Halls, ολόκληρο το φεστιβάλ διεξήχθη σε εξωτερικούς χώρους, με τις σκηνές να διευρύνονται συνολικά σε 17 σε μια απόσταση 2 χιλιομέτρων…

Στο φετινό φεστιβάλ, περισσότερες από 400 καμπίνες Meyer Sound χρησιμοποιήθηκαν σε όλες τις σκηνές για να καλύψουν καλλιτέχνες όπως οι Janelle Monáe, Rag’n’Bone Man, Raye, Justice, Duran Duran, Diana Krall και δεκάδες άλλους.

Τα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν περιελάμβαναν το νέο large-format linear line array PANTHER και τα 2100‑LFC low-frequency control element στο μεγάλο Lake Stage, συστήματα LINA και LEOPARD στις υπόλοιπες σκηνές, καθώς και point source ηχεία της σειράς ULTRA σε μικρότερες σκηνές, αλλά και τα Bluehorn System studio monitors στο χώρο ακροάσεων της Βιβλιοθήκης.

Χρησιμοποιήθηκαν επίσης τα θρυλικά ηχεία της σειρά UPA που πραγματοποίησαν την 20ή ‘εμφάνισή’ τους στο φεστιβάλ αλλά και νέες state-of-the-art πλατφόρμες όπως το Spacemap Go immersive system.Τα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν στο φεστιβάλ σχεδιάστηκαν από τον José Gaudin της Meyer Sound ο οποίος σχεδιάζει τα ηχητικά συστήματα και τις σκηνές του φεστιβάλ για 21 συναπτά έτη. Τα συστήματα ρυθμίστηκαν και σεταρίστηκαν από το support team της Meyer Sound και συγκεκριμένα τους Oscar Barrientos και Ianina Canalis.

Όλο τον ηχητικό, φωτιστικό και video εξοπλισμό προμήθευσε στο φεστιβάλ η Ελβετική rental εταιρία Skynight.Το Lake Stage, με χωρητικότητα 5.500 θεατών ήταν το μεγαλύτερο venue του φεστιβάλ και έχοντας τις Αλπεις για backdrop. Εκεί χρησιμοποιήθηκαν ως κυρίως σύστημα τα PANTHER συνοδευόμενα από τα 2100-LFC, μαζί με καμπίνες LEOPARD, LINA, ULTRA‑X20 και ULTRA‑X40 καθώς και τα 1100-LFC low-frequency control elements.

Τον έλεγχο των συστημάτων ανέλαβαν συνολικά 8 Galileo GALAXY 816 Network πλατφόρμες, που έτρεχαν μέσω δικτύου MILAN. Το λογισμικό Nebra είχε αναλάβει τη διαχείριση όλων των ηχείων που υποστήριαν πρωτόκολλο διασύνδεσης MILAN (όπως τα PANTHER και 2100-LFC μαζί με τα RMS-equipped systems, όπως τα LEOPARD).

«Το PANTHER είναι τεράστιο studio monitor. Η ακρίβεια και η διαφάνεια αυτού του συστήματος είναι απίστευτη», ανέφερε ο επικεφαλής του Montreux Jazz Festival, Martin Reich. «Και τα 2100-LFC, προσθέτουν αυτή την ακρίβεια στα 30 Hz. Τώρα που είμαστε έξω και μπορούμε να ακούσουμε το σύστημα χωρίς τις αντανακλάσεις του δωματίου, είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό το πόσο ακριβές είναι».

Ο Alex Bolis, που βοηθούσε τον Martin Reich στον τομέα του audio, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «Το σύστημα ήταν πολύ εντυπωσιακό όσον αφορά την κάλυψη του Lake Stage. Μπορούσα να καθίσω στα καθίσματα μέχρι το πίσω μέρος, και εξακολουθούσα να νιώθω την ίδια πίεση των χαμηλών και μεσαίων που είχα ακριβώς στην πρώτη σειρά».

«Τις πρώτες μέρες περπατούσα πολύ με το XL2 μετρητή μου, μόνο και μόνο για να μετρήσω την κάλυψη σε όλη την περιοχή του κοινού», προσθέτει ο Bolis. «Έμεινα έκπληκτος πώς σε κάθε σημείο που μέτρησα ήταν το ίδιο επίπεδο και ο ίδιος ήχος. Μετά από λίγες μέρες δεν κουβαλούσα πια το XL2».

Οι επισκέπτες μηχανικοί εκτίμησαν την ακρίβεια του PANTHER και ανέφεραν χαρακτηριστικά τα εξής:.

«Μου άρεσε πάρα πολύ η μίξη της PJ Harvey στο σύστημα PANTHER», λέει ο μηχανικός του FOH Howard «Head» Bullivant. «Μπορούσα να ακούσω τις πιο λεπτές αλλαγές στο EQ και στο επίπεδο που έκανα στη Midas H3000…».

Ο Clive Alcock, μηχανικός FOH για την Diana Krall, επαίνεσε την ακρίβεια και τη λεπτομέρεια του PANTHER. «Μιξάροντας στη σκηνή Lake, διαπίστωσα ότι η πιστότητα στις μεσαίες και υψηλές ήταν εντυπωσιακή, ειδικά στην περιοχή 5–15 kHz, όπου πολλά άλλα συστήματα δεν λειτουργούν γραμμικά και έχουν παραμορφώσεις. Αν και υπάρχει περισσότερο low end από ό,τι χρειάζομαι, εν τούτοις όλο αυτό είναι πολύ γραμμικό στο τμήμα του υπογούφερ. Αυτό βοηθάει πραγματικά να διατηρηθεί η ακεραιότητα των εγχόρδων μπάσων, επειδή η χροιά τους παραμένει διαυγέστατη και περιγραφική».

Το Montreux γιόρτασε την επιστροφή του εμβληματικού Casino, το σημερινό κτίριο που αντικατέστησε το αρχικό, το οποίο κάηκε ολοσχερώς το 1971 κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας του Frank Zappa, εμπνέοντας την επιτυχία των Deep Purple «Smoke on the Water». Με χωρητικότητα 1.300 ατόμων, ο επανασχεδιασμένος χώρος φιλοξενεί το μισό ακροατήριο καθήμενο και το άλλο μισό όρθιο. Το κύριο σύστημα Casino, βασίστηκε στα ηχεία LINA που υποστηρίζονται από τα ULTRA-X40 και ULTRA-X20, από UPQ-1P και υπογούφερ 750 και 1100-LFC. Το σύστημα ελεγχόταν από τις πλατφόρμες Galileo GALAXY 816.

Ο χωρικός ήχος έκανε το ντεμπούτο του στο Μοντρέ με την εισαγωγή του προγράμματος Spacemap Go της Meyer Sound στον χώρο του Μέμφις. Επισκέπτες μηχανικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το σύστημα και να παρακολουθήσουν ένα καθηλωτικό εργαστήριο που φιλοξενήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης, με παρουσιάσεις από τη σχεδιάστρια συστημάτων ήχου της Meyer και ειδική εφαρμογών Χωρικού Ήχου, Ianina Canalis.

Το σύστημα Memphis επικεντρώθηκε γύρω από τα ηχεία UPQ-1P και τα στοιχεία 900-LFC, τα ηχεία ULTRA-X20 ως fillsκαι τα ULTRA-X40 και 750-LFC ως delay σύστημα. Ο έλεγχος έγινε μέσω των πλατφορμών δικτύου Galileo GALAXY 816, που συνδέονται με την κονσόλα DiGiCo του χώρου μέσω του δικτύου MILAN.

Ο μηχανικός της σκηνής Memphis, Max Brocard, ο οποίος συνδύασε εργαστήρια και ημερήσιες εκδηλώσεις στον χώρο, ακολούθησε μια πιο ατμοσφαιρική προσέγγιση. «Με την ακουστική μουσική, δεν μπορείς να κάνεις τρελά πράγματα γιατί πρέπει να παραμένει πιστή στον καλλιτέχνη που μιξάρεις. Αλλά ενισχύει την απόδοση, ακόμα κι αν είναι τζαζ, γιατί μπορείς να βάλεις αντήχηση στα πλάγια και όλος ο χώρος νιώθει πιο ζωντανός, σαν να είσαι μέσα στη μουσική και όχι απλώς να βλέπεις τη μουσική μπροστά σου».

Είναι απλώς ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Meyer Sound και το Montreux Jazz Festival αναβαθμίζουν συνεχώς την εμπειρία του φεστιβάλ τόσο για μηχανικούς όσο και για θεατές συναυλιών, κάτι που είναι στο επίκεντρο της προσέγγισης της 60ής χρονιάς του φεστιβάλ — και της 40ής χρονιάς της Meyer Sound ως επίσημου συνεργάτη ήχου σε αυτό.

«Αυτή η συνεργασία μετουσιώνει σε πράξη όλα όσα πιστεύουν ο John και η Helen Meyer», λέει ο Davies. «Το Montreux Jazz Festival είναι μέρος του DNA μας και εμείς είμαστε μέρος του δικού τους. Ανυπομονούμε για πολλά ακόμη χρόνια συνεργασίας, καινοτομίας και εξαιρετικό ήχο.”

Ιδού μερικά σχόλια από FoH ηχολήπτες στο Montreux Jazz Festival 2024

Sebastian Roblin, μηχανικός FOH, Justice – Lake Stage
«Ήταν ευχαρίστηση να μιξάρω σε αυτό το απίστευτο σύστημα PA, που θύμισε μόνιτορ σύστημα, καθώς δεν έχουμε ακούσει ποτέ τη μουσική μας παραγωγή τόσο καθαρά όσο στο Montreux».

Adam Pendse, μηχανικός FOH, Editors – Lake Stage
«Τόσο στο Montreux όσο και στο Roskilde, το PANTHER και τα νέα 2100-LFC ήταν τόσο διασκεδαστικά – δυναμικά και μουσικά, ακριβώς αυτό που θέλετε να βρείτε όταν μπείτε σε ένα φεστιβάλ».

Brendon Harris, μηχανικός FOH, Larkin Poe – Lake Stage
«Είναι πάντα ευχάριστο ρά να βλέπεις μια σκηνή με Meyer! Το σύστημα στο Lake Stage φέτος ήταν υπέροχο. Ανυπομονώ για την επόμενη φορά που θα το χρησιμοποιήσω.”

Fred-Urbain Flori, μηχανικός FOH, Disiz – Casino Stage
«Ήταν μια εξαιρετική παράσταση για εμάς και εξαιρετική συνεργασία με τον José. Πέρασα διασκεδαστικά μιξάροντας στο Καζίνο. Ελαβε πολλούς επαίνους μετά το σόου από παίκτες και επαγγελματίες φίλους!»

Ben Dexter, μηχανικός FOH, Mahalia – Casino Stage
«Το να έχεις τη Meyer Sound σε όλες τις σκηνές στο Montreux σημαίνει ότι είναι πάντα ευχάριστο να το επισκεφτείς ως μηχανικός».

Edoardo Allertsen, μηχανικός FOH, Victor Ray – Casino Stage
«Ήταν μια πραγματικά υπέροχη παράσταση, όλοι περάσαμε υπέροχα!»

Steve Carr, μηχανικός FOH, Nick Mason’s Saucerful of Secrets – Casino Stage
«Η μίξη ενός ιστορικού καλλιτέχνη όπως ο Nick στο καζίνο στο Μοντρέ ήταν ένα απόλυτο προνόμιο και χάρη στο εξαιρετικό σύστημα και τη σχεδίαση της Meyer ένιωσα περισσότερο σαν να μίξαρα στο control room ενός studio, υπέροχη νύχτα!

Το άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση από το www.alive.gr