ADAM AUDIO Παρουσιάζει το D3V: Καινοτόμο Compact Nearfield Monitoring
9 Οκτωβρίου, 2024του Βασίλη Λαδονικόλα
Για την ουσιαστική απουσία της Meyer Sound από την Ελληνική αγορά τα έχουμε πεί και τα έχουμε γράψει ουκ ολίγες φορές στο πρόσφατο παρελθόν.
Ωστόσο, ως γνωστόν αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια, μετά την ανάληψη της αντιπροσώπευσής της στα μέρη μας από την Sirius Sound and Lighting Systems, που ουσιαστικά συνέπεσε με το σχεδιασμό και την υλοποίηση του νέου συστήματος / ναυαρχίδας της Meyer Sound, του PANTHER αλλά και του επίσης νέου υπογούφερ 2100-LFC, που έδωσαν νέα δυναμική στο προφίλ, το κύρος, αλλά και στο πορτοφόλι της Αμερικάνικης εταιρίας, αφού οι πωλήσεις τους με το καλημέρα είναι σχεδόν μαζικές σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ηδη έχει πωληθεί ένα μεγάλο σύστημα PANTHER / 2100-LFC και στα μέρη μας, καθώς και ένα σύστημα LINA, όπως αρκετά μεμονωμένα point source μοντέλα, ενώ όπως όλα δείχνουν έπεται και δυναμική συνέχεια… (και ως γνωστόν το aLive είναι πάντα καλά πληροφορημένο…).
Meyer Sound Education
Ωστόσο, όσο κι αν φανεί οξύμωρο ως δήλωση και αναφορά, αυτό που έλειψε σε αρκετούς εξ ημών τα τελευταία πολλά χρόνια, δεν ήταν τόσο η απουσία συστημάτων Meyer στην Ελληνική αγορά (με ελάχιστες βεβαίως εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν την ανωτέρω διαπίστωση), αλλά το έλλειμμα εκπαίδευσης, σεμιναρίων και επιμόρφωσης, ένας κρίσιμος τομέας στον οποίο η Meyer Sound υπήρξε εκ των πρωτοπόρων, θέτοντας εν πολλοίς και το ίδιο το πλαίσιο και τις ‘προδιαγραφές’ επιμόρφωσης για τους υπόλοιπους μεγάλους και καταξιωμένους κατασκευαστές που ακολούθησαν και διεύρυναν τον κρίσιμο και χρήσιμο για όλους δρόμο της εκπαίδευσης. Είναι άλλωστε αξιομνημόνευτα και σχεδόν θρυλικά στους επαϊοντες, τα σεμινάρια των κορυφαίων μηχανικών Bob McCarthy, Mauricio (el Magu) Ramirez Perez, John Pellowe κλπ που αρκετοί είχαμε παρακολουθήσει…
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο μεγάλη ικανοποίηση και προσμονή είχαμε όταν μας ανακοινώθηκε από τη Sirius Sound and Lighting Systems το 3ήμερο εκπαίδευσης από τον Charlie Albin, Technical Services Specialist UK και έναν εκ των κορυφαίων μηχανικών της Meyer με αρκετά βαρύ βιογραφικό στο οποίο περιλαμβάνονται και πάνω από 200 ‘κομμάτια’ ως μηχανικός του συστήματος PANTHER του Ed Sheeran στην παγκόσμια περιοδεία του την τελευταία 2ετία…
Η πρώτη ημέρα του σεμιναρίου στο ιδιαίτερα φιλόξενο Dolce Attica Resort στη Βραυρώνα ξεκίνησε με ένα σύντομο καλωσόρισμα του Παναγιώτη Γιαννέλου, γενικού διευθυντή της Sirius Sound and Lighting Systems, ο οποίος ‘υποσχέθηκε’ στους παρευρισκόμενους ότι η Meyer Sound δεν θα έχει μια απλή διαχείριση στα μέρη μας, αλλά θα αντιμετωπιστεί όπως ακριβώς αρμόζει σε ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό brand στην Ελληνική αγορά. Παράλληλα μας ενημέρωσε ότι αυτή θα είναι η πρώτη κλειστή εκπαίδευση για όσους δουλεύουν με τα συστήματα αυτά.
Εν συνεχεία ο Charlie Albin αφού μας παρουσίασε τον εαυτό του και γνωρίστηκε με τους συμμετέχοντες, έπιασε τα πράγματα από την αρχή μοιράζοντας μαζί μας τόνους πληροφορίας τόσο θεωρητικά σε πρώτη φάση όσο και πρακτικά την επόμενη ημέρα.
Θεματικές ενότητες της εκπαίδευσης & βασικά εργαλεία του Precision Toolset
Ο Charlie παρέθεσε τις βασικές θεματικές ενότητες της εκπαίδευσης που ήταν οι εξής: Design, Implement, Verification, Optimization, Voicing Monitoring και Load out, ενώ μας παρουσίασε και τα βασικά εργαλεία του Precision Toolset…
Αυτά περιλαμβάνουν τα MAPP 3D, Galileo Galaxy, Spacemap Go, Compass, RM Server και Nebra…
Αρχίσαμε με MAPP 3D (data acquisition) και Polar Data, ενώ μέσω του MAPP3D sound field prediction μας έδειξε ένα πρώτο παράδειγμα από θέατρο και κλειστό venue με μπαλκόνι και μέσω των MAPP 3D measurement views μας έδειξε τις αποκρίσεις συχνότητας, φάσης και impulse response.
Galileo GALAXY Devices
Στη συνέχεια μας έδειξε πως συνδέεται το MAPP 3D με το Compass σε πραγματικό χρόνο, κι εν συνεχεία ακολούθησε η παρουσίαση των Galileo GALAXY Devices, όπου περάσαμε και στην πράξη καθώς μας παρουσίασε αυτούς που είχε στην παρουσίαση. Είδαμε λοιπόν όλα τα key features των Galileo 408 και 816 με τη διαφορά μεταξύ τους να εντοπίζεται στις εισοδοεξόδους και τη διαχείρισή τους, καθώς το DSP power είναι ακριβώς το ίδιο και στις δυο συσκευές. Εδώ μας ενημέρωσε ότι και αναλογικά και ψηφιακά σήματα πάνε ως sum σε ένα PANTHER ενώ αν τα στείλω και τα δυο δεν κάνω routing στην επιλογή.
Στη συνέχεια είδαμε το Audio Signal Flow των επεξεργαστών, ενώ δυο tips που λάβαμε εδώ ήταν τα εξής:
αφενός ότι ο client server connection δεν απαιτεί setting της IP address και αφετέρου ότι αν το Αν IPv6 adreesing δεν είναι διαθέσιμο θα πάει ο επεξεργαστής αυτόματα σε IPv6.
Στη συνέχεια ο Charlie αναφέρθηκε στη λειτουργία LMBC (Low-Mid beam Control) που προστέθηκε στη φαρέτρα του ‘Precision Toolset’ της εταιρίας πρίν από περίπου μια 6ετία, απευθυνόμενο εξαρχής για τον έλεγχο γραμμικής συμπεριφοράς των συστημάτων της σειράς LEO (της τότε ναυαρχίδας της εταιρίας). Όπως επισήμανε, το LMBC
χρησιμοποιεί low pass φίλτρα (μας έδειξε παραδείγματα χωρίς και με την ενεργοποίηση του φίλτρου, ενώ παρατηρήσαμε ότι με το φίλτρο είχαμε ισορροπημένη διασπορά και καλύτερη ισοροπία μεταξύ των χαμηλών και υψηλών συχνοτήτων του φάσματος).
Αλλη μια χρήσιμη λειτουργία είναι το Product integration, που φέρνει όσο πιο κοντά γίνεται τη συμπεριφορά και λειτουργία διαφορετικών συστημάτων παλιών και νέων, και στόχος είναι η ευθυγράμιση των συστημάτων για λιγότερο combing filter effect κλπ.
Αναφερόμενος εν συνεχεία στο Compass Go μας έδειξε custom layouts για τη δημιουργία και τον έλεγχο διαφορετικών ζωνών σε έναν χώρο. Σειρά είχε το Spacemap Go, όπου εδώ έχουμε Spatial sound design & mixing tool (θα χρειαστούν πολλές σελίδες για να περιγράψω τα βασικά και μόνο, οπότε μπείτε και ενημερωθείτε γι αυτό στο site της Meyer).
Στο τέλος, μας παρουσίασε φυσικά και το Nebra το νέο connection manager & monitor software της εταιρίας στο οποίο θα αναφερθούμε εκτενέστερα.
Nebra: το νέο connection manager & monitor software
Το Nebra παρέχει επίσης ολοκληρωμένη παρακολούθηση του συστήματος απευθείας μέσω του δικτύου AVB ή, για άλλα προϊόντα της Meyer Sound, μέσω του υπάρχοντος δικτύου RMS μέσω του RMServer. Το Nebra παρέχει επίσης συνδεσιμότητα για την network πλατφόρμα Galileo GALAXY της Meyer Sound, καθώς και για συσκευές δικτύου τρίτων κατασκευαστών που χρησιμοποιούν το πρωτόκολλο Milan.
Τα εργαλεία συνδεσιμότητας της Nebra είναι σχεδιασμένα για γρήγορη, απρόσκοπτη διαμόρφωση και σύνδεση σύνθετων audio συστημάτων και εφαρμογών που βασίζονται στο πρωτόκολλο Milan. Ωστόσο, το σημαντικό στοιχείο σε αυτό, είναι ότι ενώ πολλές τρέχουσες λύσεις audio-over-IP είναι σε μεγάλο βαθμό text-based, εδώ η επισκόπηση του συστήματος είναι πολύ πιο κατανοητή καθώς η παρακολούθηση λαμβάνει χώρα σε μια σαφή οπτική διάταξη. Πιο συγκεκριμένα, οι συνδέσεις εμφανίζονται ως ‘graphical wires‘ και προσφέρουν μια καθαρή εικόνα του συστήματος, ενώ τα εικονίδια της συσκευής αλλάζουν χρώμα για να εντοπίσουν γρήγορα τυχόν πιθανά σημεία αστοχίας. Το Nebra αποτελεί stand-alone λύση για όλα Milan-based devices, ενώ για τα ηχεία της Meyer Sound που χρησιμοποιούν τεχνολογία RMS, το Nebra λειτουργεί παράλληλα με το Compass control software.
Εν ολίγοις, λειτουργεί ως ένα matrix mixer και είναι όσο πιο απλό και κατανοητό γίνεται στο χειρισμό του και στο UI του.
Παρουσίαση συστημάτων και επιλογή πρωτοκόλου
Ο Charlie στη συνέχει μας παρουσίασε τα συστήματα της Meyer, ενώ όπως μας είπε, έχουν 3 διαθέσιμα Line array αυτή τη στιγμή, τα LINA, LEOPARD και PANTHER, καθώς και τις Point Source & Cinema σειρές, ενώ παρουσίαση και τα LFC (Low Frequency Contrl) συστήματα της εταιρίας που είναι τα 750-LFC, 900- LFC και 2100 LFC
Εν συνεχεία μας ανέλυσε τα (προφανή) πλεονεκτήματα των Self Powered συστημάτων (ταχύτερα μεταβατικά, απουσία μεγαφωνικών καλωδίων, ευκολία χρήσης και μεταφοράς χωρίς ρακ ενισχυτών, κλπ) και την υπεροχή τους σε freq & phase response έναντι των παθητικών, κάτι στο οποίο έχει βασίσει όλη την ηχητική της κοσμοθεωρία η Meyer.
Για το MILAN AVB μας είπε χαρακτηριστικά ότι «έχουμε αποφασίσει το πρωτόκολλο που θέλουμε» κι αυτό, διότι θέλουν τη διαχείριση του hardware του switcher που παρεμβάλλεται και όχι ενός μόνο software που θα τους προσθέσει latency. Για το switcher επισήμανε ότι πρέπει να είναι managed και πιστοποιημένο (σημειωτέον ότι χρησιμοποιούσε switcher της Netgear εδώ).
Meet PANTHER
Η γνωριμία μας με τον Πάνθηρα ξεκίνησε από τη βασική παρουσίαση των δυνατοτήτων και των χαρακτηριστικών του ηχείου (μπορείτε να την δείτε εδώ στο aLive ένα preview του Πάνθηρα για να μην μακρυγορούμε περαιτέρω) καθώς και την παρουσίαση του 2100-LFC, της νέας κορωνίδας των LFC sub της εταιρίας που σχεδιάστηκε ειδικά για να συνοδεύει το PANTHER.
Ακολούθησε πλήρη παρουσίαση και ανάλυση του Rigging & suspension του συστήματος ενώ μας δόθηκαν και διάφορα tips (π.χ. στην τρύπα utility δεν κρεμάμε ποτέ το array) και παραδείγματα Array suspension με single point ανάρτηση και δυο σημείων ανάρτηση, Μας έδειξε πως το PBF frame χρησιμοποιείται για Pul Back ή για Pull up, ενώ μας έδειξε το Pull Back Configuration που χρησιμοποιείται κυρίως σε sport arenas.
Οσον αφορά το frame tilt μας έδωσε παραδείγματα από το συνολικό βάρος 8 αναρτημένων καμπινών PANTHER με νορμάλ κλίση και 788 κιλά βάρους και το διαμοιρασμό του παραπάνω βάρους μπροστά και πίσω
Κλείσαμε με Transition Frame και Caster Frame (προσοχή μόνο δεξιά – αριστερά κουνάμε τις καμπίνες εντός του caster με τις ρόδες και ποτέ εμπρός – πίσω…
Οσον αφορά το Power Calculator (υπολογισμός κατανάλωσης ισχύος), αυτό μπορείτε να το δείτε εύκολα εδώ μέσω του site της Meyersound.
Κλείσαμε την ενότητα με την περιγραφή των αξεσουάρ και καλωδίων (μας έδειξε το multi-cat6 cable που υποστηρίζει Milan AVB για 12 καμπίνες, καθώς και το multi Pin αναλογικό καλώδιο υποστηρίζει αναλογικό σήμα σε έως και 6 καμπίνες, αλλά και το Single Gigamod Hybrid Cable που ‘δίνει’ Milan και Analog audio σε 8 καμπίνες 2100-LFC).
Επίσης, με αφορμή το Drive Rack setup, κάναμε μια συζήτηση για το redundancy και το πρωτεύουν και δευτερεύουν δίκτυο και την ασφάλεια που πάντα χρειάζεται από τον επεξεργαστή πρός όλες τις οδεύσεις, είτε πρόκειται για το βασικό PA σύστημα είτε για το Delay κλπ.
Compass ως κύριο μενού
Μετά το μενού στο εστιατόριο του Dolce, το σεμιναριακό μενού του Charlie περιλάμβανε το Compass και συγκεκριμένα την ανάλυση του προγράμματος, των μενού και παραμέτρων του.
Είδαμε τόσες πολλές παραμέτρους, στοιχεία και παραδείγματα που είναι σχεδόν αδύνατον να περιγραφούν όλα… Θα αναφερθώ στα πιο χαρακτηριστικά όπως τα matrix section και τα delay matrix με τον ορισμό των delay χρόνων κλπ, καθώς και τα βήματα συγχρονισμού από το matrix του compass στο Galileo GALAXY. Ακολούθησαν Phase align παραδείγματα για ταυτόχρονη χρήση LINA και MINA, ενώ στη συνέχεια μας απασχόλησε η βασική ενότητα Line Array – Coverage over Frequency και ακολούθησαν αρκετά ενδιαφέροντα topics, όπως Delay for mixed arrays, Gradient Sub κλπ όπου ο Charlie μοιράστηκε μαζί μας πολλές πληροφορίες και χρήσιμα tips.
Η πρώτη μέρα έκλεισε με πολύ Nebra και COMPASS (πλοήγηση στα επιμέρους μενού και επεξήγηση σχεδόν όλων των παραμέτρων), ενώ στο φινάλε ο Charlie έκανε εκτενή αναφορά στο AVB MILAN (συμμαχία AVNU) ξετυλίγοντας το νήμα από την αρχή.
Γιατί audio μέσω ethernet? Ρωτήσαμε τον Charlie…
Μα για την ηχητική του πιστότητα, το δεδομένο future proof connectivity, το Scalability, το Digital signal paths are the standard, τις δεδομένες και διευρυμένες δυνατότητες Audio control and monitoring από ένα καλώδιο και μόνο, το κόστος των καλωδίων (πιο προσιτά από τον παραδοσιακό χαλκό), ακρίβεια, χαμηλό latency κ.ο.κ.
Από τη Θεωρία στην Πράξη
Η τελευταία ημέρα του σεμιναρίου μας βρήκε όλους στα tennis court των εγκαταστάσεων του Dolce Attica Resort, δίπλα στη θάλασσα, όπου όλη η προηγούμενη θεωρία έδωσε τη θέση της στην πρακτική εφαρμογή της στα δυο συστήματα που μας περίμεναν για τις ανάγκες του σεμιναρίου και των ακροάσεων.
Ετσι, υπό την καθοδήγηση και τη βοήθεια του Charlie στήσαμε ένα σύστημα PANTHER (το ολοκαίνουργιο σύστημα της Alpha sound του Χρύσανθου Κορμπάκη) αποτελούμενο από 8 καμπίνες στην πλευρά (6 καμπίνες των 80 μοιρών και 2 των 110 μοιρών οριζόντιας διασπορά) και εννέα 2100 LFC στο κέντρο σε καρδιοειδή διαμόρφωση, καθώς και το σύστημα LINA της Vibes Pro αποτελούμενο επίσης από 8 καμπίνες και δυο 900-LFC
Σημειωτέον ότι η ιδανική αναλογία μεταξύ PANTHER και 2100 LFC είναι 3:2 όπως ανέφερε ο Charlie.
Το set up έλαβε χώρα και ψηφιακά και αναλογικά (2 σενάρια), με την ψηφιακή διασύνδεση μέσω AVB Milan πρωτοκόλλου και μια καμπίνα ανά επεξεργαστή, ενώ στην αναλογική διασύνδεση υπήρχαν διαφοροποιήσεις στην οδήγηση καθώς εδώ είχαμε δυο καμπίνες ανά έξοδο και διαχωρισμό σε ζώνες η καθεμία εκ των οποίων περιλάμβανε δυο καμπίνες. Η αρχή έγινε με τον προσδιορισμό των καμπίνων με το Galaxy, μέσω Nebra, αν και αυτό αφορά το ψηφιακό πεδίο (AVB διασύνδεση), καθώς είναι κάτι που αποφεύγεις σε αναλογικές διασυνδέσεις.
Το να περιγραφεί βηματικά η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε, δηλαδή η μετουσίωση της χθεσινή θεωρίας σε πράξη επί του πεδίου είναι κάτι που δεν μπορεί να αποτυπωθεί εύκολα κειμενικά, καθώς χρησιμοποιήθηκαν όλα τα βασικά εργαλεία του Precision Toolset (MAPP 3D, Galileo Galaxy, Compass Go, Compass, RM Server και Nebra). Αυτό όμως που μου έκανε περισσότερη εντύπωση ήταν οι μετρήσεις και ειδικά το διάγραμμα φάσης, με τη φασική απόκριση του συστήματος να αποδεικνύει εμπράκτως ότι η Meyer παραμένει πιστή στην κοσμοθεωρία της και αυτό είναι κάτι που φαίνεται στις μετρήσεις αλλά (κυρίως) ακούγεται όταν βάλεις το σύστημα να παίξει.
Ακούγοντας το σύστημα PANTHER / 2100-LFC
To PANTHER το είχα ακούσει πρίν από σχεδόν ένα χρόνο σε demo που είχε λάβει χώρα σε κλειστό χώρο και είχα ήδη σχηματίσει μια πρώτη άποψη. Εδώ βεβαίως είχαμε ένα open air venue δίχως ανακλάσεις (πλην αυτών του ταρτάν) και με τη θάλασσα απέναντι, οπότε ακούσαμε σχεδόν αποκλειστικά σύστημα και σχεδόν καθόλου χώρο.Το PANTHER ηχητικά είναι ένα τυπικό Meyer σύστημα. Της γνωστής monitor Αμερικάνικης σχολής που δεν μαφλάρει, δεν κρύβει, αντιθέτως προτιμά την in your face παράθεση των δρωμένων. Ωστόσο το PANTHER είναι σαφές ότι διαθέτει αποκαλυπτικές μεσαίες και κυρίως crisp και ευκρινέστατες υψηλές για να ανταποκριθούν στον απαιτητικό του ρόλο της κάλυψης μεγάλων venue. Ας μην ξεχνάμε ότι ένα ηχείο με τόσο μαζεμένο footprint αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρίας που είναι έτοιμη να καλύψει stadium format Events. Φυσικό άκουσμα, με εξαιρετική απόδοση των έντονων μεταβατικών (transient) και πολύ καλή στερεοφωνική εικόνα (η φασική απόκριση ευθύνεται σημαντικά γι’ αυτό). Ωστόσο για τα δικά μου αυτιά και γούστα η ακόμα πιο ευχάριστη έκπληξη ήρθε από τα 2100-LFC που ότνως έδεσαν αρμονικά με τα PANTHER, ήταν γρήγορα, επιβλητικά, πληθωρικά αλλά καλά ελεγχόμενα (παρότι άστρωτα) και είχαν μια δεδομένη φυσικότητα στη χροιά τους.
Εν κατακλείδι ένα εξαιρετικό σύστημα που συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα για μια σημαντική καριέρα (που έχει ήδη αρχίσει καθώς η εμπορική του πορεία είναι ήδη αξιοσημείωτη).
Η (προφανώς ευχάριστη) έκπληξη των LINA
Το LINA (ακούσαμε μια συστοιχία 8 καμπινών με δυο συνοδά sub 900-LFC) που φιλοξενήθηκε στην παρουσίαση και ανήκει στην VIBES PRO, αποτέλεσε εξίσου μεγάλη έκπληξη διότι δεν περίμενα από ένα τόσο μικρό σύστημα, έναν τόσο μεγάλο και σχεδόν απόλυτα ισορροπημένο ήχο, που περισσότερο προσομοίαζε σε οικιακό σύστημα υψηλής πιστότητας, παρά σε τυπικό PA σύστημα. Η δυνατή του περιοχή είναι αναμφίβολα η μεσαία και η φυσικότητα του ακούσματος είναι μακράν το πιο δυνατό του χαρακτηριστικό. Η συχνοτική του επάρκεια και το spl του δεν αφήνει χώρο για παράπονα, αρκεί βεβαίως να χρησιμοποιηθεί στα κατάλληλα venue. Οι συγκριτικές ακροάσεις με το PANTHER ξεκαθάριζαν απόλυτα το ρόλο του κάθε συστήματος και το που ακριβώς προορίζεται το καθένα, όμως ταίριαξαν εξαιρετικά μαζί όταν ακούσαμε το μικρό ως fill του μεγάλου…
Η αρχή (δηλαδή το ήμιση του παντός) έγινε…
Το εν λόγω σεμινάριο αποτέλεσε μια ευχάριστη κατάσταση για όλους όσους παραβρέθηκαν, διότι λάβαμε συμπυκνωμένη γνώση και πληροφορία από έναν έμπειρο και μπαρουτοκαπνισμένο εισηγητή (Charlie Albin) που βρίσκεται εκεί έξω στο δρόμο, περιοδεύει ασταμάτητα και έχει ασχοληθεί όχι μόνο θεωρητικά, αλλά και επί του πρακτέου σε πραγματικά απαιτητικές συνθήκες στα live ενός top of the top καλλιτέχνη (Ed Sheeran και όχι μόνο), με όλα αυτά που μας είπε και μας έδειξε και με ακόμα περισσότερα.
Να ευχαριστήσουμε λοιπόν τον Charlie Albin για τις γνώσεις και τις πληροφορίες, τα tips και τις ακροάσεις και βεβαίως τη Sirius Sound and Lighting Systems και τον Παναγιώτη Γιαννέλο, για την άψογη διοργάνωση, την πρόσκληση και τη φιλοξενία 5 αστέρων.
Πρίν κλείσω θα ήθελα να επισημάνω το πραγματικά υψηλό επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας των συμμετεχόντων στο σεμινάριο (εύστοχες ερωτήσεις, κρίσιμες παρεμβάσεις και to the point παρατηρήσεις), γεγονός που μόνο απαρατήρητο δεν πέρασε και από τον Charlie…
Τέλος, όπως μας διαβεβαίωσε ο Π. Γιαννέλος, αυτό ήταν μόνο η αρχή, καθώς είναι προφανές ότι η Meyer Sound επέστρεψε στα μέρη μας όχι μόνο με συστήματα, αλλά και με τις περίφημες Meyer Sound Education ημερίδες εκπαίδευσης οι οποίες άνοιξαν το δρόμο για πολλούς κατασκευαστές.
Εις το επανιδείν…
Το παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση από το www.alive.gr